Tweede week - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Martijn Rutten - WaarBenJij.nu Tweede week - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Martijn Rutten - WaarBenJij.nu

Tweede week

Blijf op de hoogte en volg Martijn

28 September 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hallo iedereen! Het is weer een weekje geleden sinds mijn laatste reisverslag, dus ik dacht dat het wel weer tijd zou zijn voor een nieuwe. Deze week zou dus de introductieweek zijn van de universiteit (voor nieuwe studenten en uitwisselingsstudenten), en mijn eerste activiteiten had ik al meteen op maandag. Om 10 uur werden we welkom geheten door de staf van mijn opleiding/department (BASc, Bachelor of Arts and Sciences), en daarna kregen we uitleg over allerlei regels en procedures. Daarna ging de groep met uitwisselingsstudenten naar een computerruimte om de procedure voor het registreren voor vakken te doorlopen, en dit was erg nuttig. na lunch te hebben gehad stond er naast een afspraak met mijn personal tutor (die mij in de gaten moet houden wat betreft persoonlijke en met name academische ontwikkeling) voor mij niet veel op het programma. Verder heb ik die dag ook niet al te veel bijzonders meer gedaan.

Dinsdag begon met een sessie over hoe de IT-zaken geregeld zijn, en later die dag kregen we uitleg over enkele 'core courses' (verplichte vakken) van ons department; deze sessie was echter niet zo nuttig om alleen de core courses uit het eerste jaar aan bod kwamen (niet geschikt voor uitwisselingsstudenten dus). Verder had ik die dag niks qua introductie. 's Avonds gingen we met een paar mensen van mijn accommodatie en de accommodatie waar ik eet naar een feest in een club, en dat beviel heel goed omdat het een mooie club was (grote zaal, kleine zaal en een soort balkon over de lengte) en het was erg gezellig. Heen met de metro, terug met de bus (op de terugweg regende het en was het aardig koud, en samen met het niet-meenemen van een jas en wachten op een bus was dat niet altijd even prettig)...

Woensdag dan. Ontbijt zoals altijd rond 9 uur, dus maar ongeveer 4 uur kunnen slapen... Rond twaalf uur was er lunch bij ons department en daarna was er een rondleiding door de twee bibliotheken op de campus (Main Library en Science Library), zelfs deze plekken zijn bijzonder indrukwekkend. Hierna was er een speciale 'afternoon tea' sessie voor de uitwisselingsstudenten van het department, en hier heb ik weer wat nieuwe mensen leren kennen (net zoals eerder op de dag en op de dagen ervoor). Die avond heb ik lang zitten Skypen met een van mijn beste vrienden uit Maastricht en heb weer lekker gelachen.

Donderdag stonden er enkele sessies gepland voor internationale studenten van 9 tot 13 uur (wat best lang was), hier kregen we info over wat het betekent om te leren, carrière, politie, gezondheidszorg en dat soort zaken. Verder heb ik die dag niet teveel gedaan en ben ik op tijd gaan slapen met de blik op de dag erna.

Vrijdag dan; die dag stond er een activiteit gepland van de studentenvereniging van mijn department, en dit hield in dat er groepjes werden gemaakt met een 'papa en mama' (studenten van BASc die in jaar 2 of 3 zitten) en 'kinderen' (eerstejaars- of uitwisselingsstudenten), en ook hierbij heb ik weer wat nieuwe mensen leren kennen - leuke was overigens dus dat ik wel in een hoger jaar zit dan mijn ouders ;) . Die avond stond er ook weer een feest op de planning in een club, een erg groot feest met lichtgevende bandjes en schuimkanonnen, en het zou tot 5 uur duren. Wij gingen echter al rond 3 uur weer naar huis met de bus; het was een leuke avond maar net zoals de meeste anderen vond ik het toch minder dan dinsdag, simpelweg omdat het te massaal was (allerlei kanten op geduwd worden op de grote dansvloer) of veel te warm.

Gisteren heb ik ook weer uitgeslapen en daarna probeerden we naar de Welcome Fair op de campus te gaan, een evenement waar alle clubs en verenigingen van de universiteit zich presenteren. Het zou tot 4.30 duren en wij kwamen rond 3 uur aan, maar omdat het al zo massaal druk was werden we niet meer binnengelaten. Toen zijn we maar met enkele van ons wat door de stad gaan lopen. Die avond had iemand uit mijn accommodatie voor hem en mij gekookt (lamsvlees en aardappelen in de oven, was heel lekker) en daarna zijn we met een aardige groep naar een Karaoke-avond gegaan in een bar op de campus, en ook dit was heel gezellig.

Nu ik dit schrijf is het 12.02 en als ik dit verzonden heb ga ik lunchen en kijken of het nu wel lukt om naar de Welcome Fair te gaan, want ik wil toch kennis maken met enkele verenigingen (met name de tennisvereniging bijvoorbeeld). Ook zijn er natuurlijk allerlei foto's gemaakt, die zijn allemaal op Facebook te vinden (de meesten van jullie hebben dat inmiddels wel). Morgen heb ik mijn eerste lessen, ik ben heel benieuwd!!! Groetjes aan iedereen die dit leest en hopelijk houd ik jullie zo een beetje op de hoogte van mijn ervaringen hier. :) Byeee!!

Tags: UCL, London, BASc, Exchange

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

3e-jaars student UCM (University College Maastricht), momenteel in London voor een semester (16 sep t/m 5 jan) als onderdeel van het Study Abroad programma van UCM

Actief sinds 21 Sept. 2014
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 2292

Voorgaande reizen:

16 September 2014 - 05 Januari 2015

Semester Abroad at UCL

Landen bezocht: